Drošības nolūkā Rietumu Bankas klientu norēķinu konts nav saistīts ar maksājumu karti. Kartei tiek atvērts īpašs kartes konts, kurā esošos līdzekļus klients var papildināt, kad un kādā apjomā vēlas. Atšķirībā no norēķinu konta, kartes konts nav multivalūtu konts.
Banka neaprēķina procentus par kartes konta atlikumu. Ja jūs interesē iespēja uzkrāt naudu un saņemt procentus par konta atlikumu, banka piedāvā citus naudas uzkrāšanas produktus ar garantētu ienesīgumu, piemēram, dažāda veida noguldījumi. Jūs varat izmantot arī Rietumu Bankas piedāvātās naudas investīciju iespējas.
Rietumu Banka izsniedz klientiem maksājumu kartes EUR.
Karti var saņemt piecu darba dienu laikā pēc pieteikuma par kartes izsniegšanu noformēšanas.
Ja pārskaitījums ir veikts pa tālruni, izmantojot Rietumu ID, naudas līdzekļi būs pieejami pēc 1-2 minūtēm.
Ja pārskaitījums ir veikts darba dienā no plkst. 9:00-19:00, izmantojot internetbanku, naudas līdzekļi maksājumu kartē būs pieejami uzreiz pēc ieskaitīšanas kartes kontā (parasti - 5-15 minūtes).
Ja pārskaitījums ir veikts no konta citā bankā, naudas līdzekļi būs pieejami pēc to saņemšanas Rietumu Bankā. Ja pārskaitījums ir veikts no Latvijas bankas, jārēķinās ar 1-2 darba dienām, bet ja no citas valsts bankas - ar 3-5 darba dienām.
Piezvanot uz banku, savu kartes kontu jūs varat papildināt praktiski jebkurā laikā. Papildināt karti var arī internetbankā, ar skaidru naudu bankas kasē vai izmantojot bankas piedāvāto automātisko kartes konta papildināšanu (šādā gadījumā banka saskaņā ar jūsu rīkojumu regulāri pārskaitīs noteiktu summu no norēķinu konta uz kartes kontu).
Ja, piemēram, Jūsu konts ir eiro, bet maksājums atnāk ASV dolāros, tad maksājums tiks atgriezts nosūtītājam.
Ja maksājums atnāk ārvalstu valūtā, tad banka sazinās ar klientu un pēc klienta iesnieguma var konvertēt pārskaitījumu konta valūtā vai arī pēc klienta vēlēšanās maksājumu var atgriezt nosūtītājam.
Šādā situācijā zvaniet uz Maksājumu karšu pārvaldi (tālr. 67020585) vai Informācijas dienestu (tālr. 67025555).
Noskaidrot kartes konta atlikumu un saņemt informāciju par veiktajām transakcijām var:
Rietumu Banka ir noteikusi sekojošu maksimālo dienas limitu skaidras naudas saņemšanai bankas automātos ar maksājumu karti (atbilstoši kartes konta valūtai):
Tas nozīmē, ka ar vienu maksājumu karti bankas automātā varēsiet diennaktī izņemt skaidru naudu ne vairāk par augstāk minēto summu. Minētais dienas limits neattiecas uz pirkumu un pakalpojumu apmaksu ar maksājumu kartēm, kā arī uz skaidras naudas izmaksu bankā.
Ja vēlaties palielināt skaidras naudas izņemšanas limitu konkrētajā dienā, Jūs to varat izdarīt telefoniski vai rakstveidā (personīgi ierodoties bankā, pa faksu vai attālinātajās apkalpošanas sistēmās), norādot iemeslu::
Jā, norēķiniem internetā var izmantot Rietumu Bankas emitētās maksājumu kartes.
Tas ir īpašs trīsciparu kods, kas tiek izmantots kartes lietotāja papildus identifikācijai norēķiniem internetā. CVV2/CVC kods parasti ir uzdrukāts uz kartes paraksta paneļa.
Rietumu Bankas kartes ir ērts un visiem drošības standartiem atbilstošs maksājuma instruments, kas ir domāts pirkumu un pakalpojumu apmaksai, kā arī skaidras naudas saņemšanai bankas automātos un bankā. Banka savā darbībā ievēro visus nepieciešamos drošības pasākumus, lai aizsargātu savu klientu naudu un klientu personas un kartes datus.
Tomēr kartes lietotājam arī ir jāievēro drošības noteikumi, lai aizsargātu savu karti pret iespējamām krāpnieciskām darbībām:
Maksājumu karte ir plastikāta karte ar magnētisko joslu un čipu, tādēļ to ir jāglabā saudzīgi, lai nesabojātu karti, kartes magnētisko joslu un čipu. Karti nevajag turēt blakus priekšmetiem, kas rada elektromagnētisko starojumu (piemēram, mobilajam tālrunim), jo tas var veicināt kartes magnētiskās joslas atmagnetizēšanos un karte vairs nedarbosies.
Banka izsniedz kartes uz diviem gadiem un kartes derīguma termiņš ir norādīts uz kartes. Karte ir derīga līdz norādītā gada mēneša pēdējai dienai. Piemēram, 08/13 nozīmē to, ka karte ir derīga līdz 2013.gada 31.augustam.
Lai saņemtu atjaunoto karti, jums ir jādodas uz banku vai jānosūta bankai iesniegums, norādot adresi, uz kuru karti nosūtīt ar kurjerpastu. Papildu informāciju par karšu atjaunošanu jums sniegs Maksājumu karšu pārvaldē pa tālr. 67020585.
Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, ir nekavējoties jāzvana uz Maksājumu karšu pārvaldi (tālr. 67020585) vai diennakts Informācijas dienestu (tālr. 67025555) un karte jānobloķē. Jaunas kartes saņemšanai nepieciešams sazināties ar banku.
Šāds gadījums nav patīkams un pamatā var būt daudzi un dažādi iemesli. Minēsim visbiežāk sastopamos:
Jūsu kartes kontā nav pietiekami līdzekļu, lai veiktu darījumu.
Risinājums: papildiniet savu kartes kontu.
Ir beidzies kartes derīguma termiņš.
Risinājums: dodieties uz banku un saņemiet atjaunoto karti.
Banka ir apturējusi kartes darbību.
Risinājums: sazinieties ar banku un noskaidrojiet iemeslu. Banka var apturēt kartes darbību, ja kartes kontā ir izveidojies neatļauts konta atlikums vai klients nav ievērojis kartes izsniegšanas un apkalpošanas noteikumus.
Tehniskas problēmas bankas automātā vai karšu lasīšanas terminālā – tās var būt gan pašā ierīcē, gan sakaros starp veikalu vai bankas automātu un banku.
Risinājums: pamēģināt ar karti norēķināties vēlāk vai citā veikalā, citā kartes lasīšanas terminālā vai izmantot citu bankas automātu. Ja arī citur karti nepieņem, tad vaina var būt pašā kartē, kurai ir atmagnetizējusies kartes magnētiskā josla vai ir bojāts kartes mikroprocesors.
Ir atmagnetizējusies kartes magnētiskā josla vai bojāts kartes mikroprocesors (veikala termināls vai bankas automāts nespēj nolasīt kartes magnētiskajā joslā vai čipā ierakstīto informāciju).
Risinājums: dodieties uz banku un aizvietojiet bojāto karti.
Nekavējoties paziņojiet par pamanītajām neatbilstībām Bankai.
Ja jūsu karte ir aizmirsta vai aizturēta tehnisku iemeslu dēļ Rietumu Bankas bankas automātā, tad varēsiet to saņemt bankas Centrālajā birojā.
Ja jūsu karti aizturēja citas bankas bankas automāts, tad jaunu karti varēsiet saņemt Maksājumu karšu pārvaldē. Pastāv arī iespēja saņemt savu karti atpakaļ (kas var būt aktuāli, ja atrodaties ārzemēs). Tādā gadījumā jums trīs dienu laikā kopš aizturēšanas vajag griezties bankā, kurai pieder attiecīgais bankas automāts, un lūgt atgriezt karti. Šī banka sazināsies ar Rietumu Banku, lūgs identificēt klientu un apstiprināt kartes izsniegšanu.
Jebkurā gadījumā, ja jūsu karte ir aizturēta, par to uzreiz ir jāpaziņo Rietumu Bankai. Nepieciešamības gadījumā karti var arī bloķēt.
Ja kartes aizturēšanas iemesls ir vairākkārtīgi nepareizi ievadīts PIN kods, karte netiek atgriezta un ir nepieciešams pasūtīt jaunu karti.
Iepērkoties internetā, līdzās priekšrocībām (laika ietaupīšana, izvēles iespējas utt.) pastāv arī riski, kas prasa īpašu piesardzību. Lūk daži padomi, kas padarīs jūsu iepirkšanos internetā drošu un patīkamu:
Informācijas zādzība ir citas personas identifikācijas informācijas iegūšana bez šīs personas ziņas, ar mērķi uzdoties par šo personu un veikt krāpnieciskas darbības. Labākā aizsardzība pret identifikācijas informācijas zādzību ir atturēt zagļus no informācijas ieguves vieglā ceļā:
Par spīti jūsu labākajiem centieniem, vienmēr ir iespēja, ka kļūsiet par ar maksājumu kartēm saistīto krāpšanu upuri. Jūs ietaupīsiet sev laiku, ja sekosiet šādām norādēm: