Kontu maiņas pakalpojums ir pakalpojums, kura ietvaros saskaņā ar pieprasījumu, ko patērētājs iesniedz saņemošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam, nododošais maksājumu pakalpojuma sniedzējs nodod konta maiņai nepieciešamo informāciju saņemošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam (ja tie abi sniedz maksājumu pakalpojumus Latvijā un patērētāja maksājumu konti ir euro valūtā) un tiek pārcelti regulārie maksājuma rīkojumi un/vai, ja iespējams, ienākošie maksājumi no patērētāja konta pie nododošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja uz kontu, kas patērētājam ir atvērts pie saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja, neslēdzot kontu pie nododošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja vai slēdzot un pārskaitot jebkuru pozitīvo naudas līdzekļu atlikumu uz jauno kontu, kas atvērts pie saņemošā maksājumu pakalpojuma sniedzēja.
Konta maiņas pakalpojuma ietvaros AS „Rietumu Banka”, kā saņemošais pakalpojuma sniedzējs, piemēro komisijas maksas par regulāro maksājuma rīkojumu reģistrāciju atbilstoši tarifiem.
AS „Rietumu Banka” informē, ka konta maiņas pakalpojuma ietvaros nav iespējams pārnest e-rēķinu apmaksas pakalpojumus, jo e-rēķinu apmaksas pakalpojumus saviem klientiem Banka nesniedz.
1. Patērētājs:
personīgi ierodas pie saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja un informē, ka vēlas veikt kontu maiņu, parakstot un iesniedzot saņemošajam maksājumu pakalpojuma sniedzējam rakstveida kontu maiņas pieprasījumu, kurā norāda:
Svarīgi atcerēties, ka par katru kontu, kurš patērētājam atvērts pie nododošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja un ar kuru saistītos maksājumu pakalpojumus patērētājs vēlas nodot saņemošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam ir jāiesniedz atsevišķs kontu maiņas pieprasījums.
Patērētājam ir tiesības saņemt kontu maiņas pieprasījuma kopiju bez maksas.
2. Saņemošais maksājumu pakalpojuma sniedzējs:
3. Nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs:
pēc saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja pieprasījuma un kontu maiņas pieprasījuma kopijas saņemšanas vispirms pārbauda, vai nepastāv izslēdzošie apstākļi kontu maiņai – tie ir jebkuri apstākļi, kuru dēļ nav iespējams izpildīt kontu maiņas pieprasījumā un šeit norādītos uzdevumus, t.sk. (bet ne tikai) ar patērētāja kontu saistīts kreditēšanas līgums un līgums par finanšu nodrošinājuma sniegšanu nododošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam.
Ja pastāv izslēdzošie apstākļi kontu maiņai, nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs 5 darba dienu laikā informē saņemošo maksājumu pakalpojumu sniedzēju, ka maksājumu kontu maiņu nav iespējams veikt. Jāņem vērā, ka informāciju par iemesliem, kas bijuši par šķērsli kontu maiņai, nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs var izpaust tikai pašam patērētājam.
Ja nepastāv nekādi izslēdzošie apstākļi kontu maiņas pieprasījumā norādīto uzdevumu izpildei, nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs atbilstoši kontu maiņas pieprasījumā norādītajam veic šādas darbības:
4. Saņemošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs:
5 darba dienu laikā pēc tam, kad ir saņēmis pieprasīto informāciju no nododošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja, saskaņā ar kontu maiņas pieprasījumā un saņemtajā informācijā norādīto veic šādas darbības:
5. Pretenziju un strīdu izskatīšanas kārtība
Sūdzība par procesu ir jāiesniedz Patērētāju tiesību aizsardzības centram (www.ptac.gov.lv). Patērētāju tiesību aizsardzības centrs izskata patērētāju sūdzības saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumu.
6. Pamatinformācija par valsts garantēto noguldījumu aizsardzību
Jebkuram Latvijas banku un krājaizdevu sabiedrību klientam – gan fiziskām, gan juridiskām personām – saskaņā ar Latvijas Republikas Noguldījumu garantiju likumu, tiek nodrošināta atlīdzības izmaksa par visu veidu noguldījumiem visās valūtās līdz EUR 100 000 (Simts tūkstoši euro) katrā bankā vai krājaizdevu sabiedrībā (visos kontos kopā, ja ir vairāki konti vienā bankā). Valsts garantētā summa attiecas gan uz noguldījumiem, gan uz norēķinu kontu, algu kontu, krājkontu, naudas kontu u. c. kontu atlikumiem. Banka ir Noguldījumu garantiju fonda dalībniece. Latvijas Banka izmaksā garantēto atlīdzību Klientiem, kuri saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem ir iesnieguši savas prasības likvidatoram vai administratoram un kuru prasības likvidators vai administrators ir atzinuši.
Latvijas Republikas Noguldījumu garantiju likums ir pieejams: https://likumi.lv/doc.php?id=274737